Neem contact op

New Module

Add content here.

Netwerk, TC, SD-WAN

Wereldwijde netwerkproblemen doelgericht oplossen middels Proof-of-Value

25-maart-2020

Het netwerk en connectiviteit vormen het fundament van de ICT-infrastructuur van iedere organisatie. Maar in de praktijk zie ik dat organisaties al gauw tegen de beperkingen van de bestaande netwerkinfrastructuur oplopen. 

Bijvoorbeeld bij de implementatie van een cloudtransformatie of bij het realiseren van internationale samenwerking door het opzetten van virtuele teams. In dit blog wil ik laten zien hoe wij als T-Systems samen met onze partner Aryaka een oplossing hebben voor deze problemen – en die al succesvol bij klanten hebben geïmplementeerd middels een Proof-of-Value.

T-Systems en Aryaka lossen internationale connectiviteitsproblemen NTS-Group op dankzij nieuwe technologie (003)

SD-WAN dienstverlening

Vorig jaar zijn wij vanuit T-Systems een samenwerking aangegaan met Aryaka voor het leveren van onze SD-WAN dienstverlening. De technologie is vooral interessant als jouw bedrijf of organisatie een snelle en probleemloze connectiviteit nodig heeft tussen internationale vestigingen. Naast het wegnemen van bottlenecks en het optimaliseren van het netwerkverkeer, ondersteunt deze technologie een snellere ontsluiting van nieuwe en tijdelijke locaties. Hiermee wordt de digitalisering van bedrijfsprocessen optimaal ondersteund.

Proof-of-Value

Om bestaande netwerkproblemen snel en pragmatisch op te kunnen lossen en de voordelen voor de business aan te tonen passen we als T-Systems en Aryaka een zogenaamde Proof-of-Value (POV) aanpak toe. Onze klanten krijgen daarmee binnen twee weken een werkbare oplossing. Dit is ongeacht de geografische locatie, aangezien netwerkproblemen zich natuurlijk niet beperken tot Nederland of West-Europa.

Onze POV aanpak bestaat uit een aantal stappen:

  • Vaststellen wat het businessprobleem is
  • Bepalen welk netwerkprobleem hieraan ten grondslag ligt
  • Definitie van de te behalen resultaten
  • Organiseren van het betrokken team
  • Uitrollen van de techniek
  • Testperiode
  • Evaluatie van de resultaten

Bovengenoemde stappen worden zorgvuldig doorlopen. Daarbij verdient met name de definitie van de gewenste uitkomst extra aandacht. Hierbij wordt goed nagedacht en vastgelegd bij welke uitkomst de Proof-of-Value succesvol is. Het uitrollen van de techniek, inclusief de logistiek, om de benodigde hardware op locatie te krijgen is een kwestie van enkele dagen. Het totaaltraject van probleem tot oplossing kunnen we binnen een maand afronden, zoals we hebben aangetoond bij verschillende klanten. Gewoon door praktisch aan de slag te gaan met een vrijblijvende Proof-of-Value. Een goed voorbeeld van deze succesvolle aanpak vind ik de casus van NTS-Group.

Casus: NTS-Group

Bij NTS-Group, leverancier van industriële apparatuur aan hightech OEMs, bestond de noodzaak om snel met specialisten uit Eindhoven en Singapore een virtueel technisch team te vormen. De bestaande netwerkverbinding belemmerde het gebruik van interactieve applicaties vanuit Singapore. De applicaties draaien in een Nederlands datacenter. De situatie was moeilijk werkbaar vanwege de netwerkvertraging en het type applicatie dat ontwikkeld is voor gebruikers die rechtstreeks op het lokale netwerk zijn aangesloten. Bovendien worden er regelmatig grote bestanden uitgewisseld tussen beide teams. Dit duurde lang tot frustratie van de teamleden. Samen met de klant en Aryaka realiseerden wij vanuit T-Systems binnen vijf dagen een snelle en betrouwbare verbinding zonder merkbare vertraging tussen Nederland en Singapore. Daarnaast is de basis gelegd voor een wereldwijde ontsluiting van applicaties in de cloud.

Succesvolle implementatie

Dit praktijkvoorbeeld illustreert naar mijn mening goed wat de mogelijkheden van deze dienstverlening zijn. Klanten kunnen hiermee hun specifieke, wereldwijde netwerk- en connectiviteitsproblemen snel en doelgericht oplossen. Als klant hoef je niet te investeren in dure apparatuur, maar kun je simpelweg gebruikmaken van een abonnementsvorm. Zo ligt volgens mij de oplossing tot probleemloos internationaal samenwerken binnen handbereik.


 

Arjen Hoekstra

Geschreven door Arjen Hoekstra

Arjen Hoekstra is Expert TC services en werkzaam bij T-Systems sinds 2007. Na een studie telecommunicatie is hij meer dan 20 jaar actief op het gebied van internationale connectivity services: WAN, IP-VPN, Managed LAN en Applications Performance Management.